پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
مقالات

آموزه های اخلاقی تنها نجات بخش خانواده ها  

آموزه های اخلاقی تنها نجات بخش خانواده ها

چکیده مقاله:  امروزه بی توجهی به ارزش ها اخلاقی، نادیده گرفتن نیازهای عاطفی و توجه صرف به ابعاد مادی زندگی، از سوی همسران،زمینه ساز نابسامانی های خانوادگی و گسسته شدن بنیان بسیاری از خانواده ها شده است.

در تفکر اسلامی هر یک از زوجین در خانواده در مقابل یکدیگر از حقوق متقابلی برخوردار هستند که رعایت آن به حسن معاشرت منجر می شود.

حسن خلق در روابط زناشویی، تکریم زن در خانواده، محبت میان زوجین و اظهار آن، پوشاندن عیوب همسر، عفو وگذشت و مدارا کردن زن و شوهر با یکدیگر، مشورت و تبادل نظر میان زوجین از مصادیق حسن معاشرت است.

نیز در پیوند عاقلانه ی عاشقانه زن و مرد، دوام آن، مطلوب زوجین است؛

یعنی اگر همسران، بر طبق آموزه های دینی روابط خود را تنظیم کنند در نهایت این رابطه ابدی خواهد شد و طبق گزاره های قرآنی زن و شوهر در بهشت نیز همراه یکدیگرخواهندبود.

همچنین رفتار نیکوی زوجین و حسن معاشرت آنها در کانون خانواده علاوه بر استحکام پایه های زندگی زناشویی، محیطی سرشار از آرامش را برای خود و فرزندان فراهم می کند.

 

لینک ثابت به این مقاله:

https://civilica.com/doc/778279

شناسه ملی سند علمی:  ICCRT04_247

تاریخ نمایه سازی: 30 شهریور 1397

2 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *