پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
تازه های کتاب,قلم شما

ترجمه کتاب بیچارگان را درانتشارات حوزه مشق جستجو کنید.

کتاب بیچارگان نوشتهٔ فیودور داستایفسکی و ترجمهٔ زهرا امینی است. نشر حوزه مشق این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. بیچارگان رمان روسی کوتاهی در قالب مکاتبه است که در زمستان سال ۱۸۴۵ – ۱۸۴۴ نوشته و بازنویسی شد.

 

درباره کتاب بیچارگان

بیچارگان اولین رمان فیودور داستایفسکی است که در ۲۰سالگی آن را نوشته است. این رمان او را وارد مجالس روشنفکری و همنشین اشخاص روشنفکر آن دوران کرد؛ به‌طوری‌که زمینه‌های موفقیت او را رقم زد و در سال‌های بعد شهرت زیادی کسب کرد. داستان اینکه منتقدان چگونه رمان یا کتاب بیچارگان از فیودور داستایوفسکی را کشف کردند، یکی از ماجراهای مشهور در تاریخ ادبیات روسیه است.

در ماه مه بود که فیودور داستایفسکی نسخهٔ دست‌نویس رمان بیچارگان را به «گریگاروویچ» امانت داد. گریگاروویچ دست‌نویس را نزد دوستش «نکراسوف» برد. هر ۲ با هم شروع به خواندن دست‌نویس کردند و سپیده‌دم آن را به پایان رساندند و ساعت ۴ صبح رفتند داستایفسکی را بیدار کردند و برای شاهکاری که آفریده بود به او تبریک گفتند. نکراسوف آن را با این خبر که «گوگول تازه‌ای ظهور کرده است» نزد بلینسکی برد و آن منتقد مشهور پس از لحظه‌ای تردید بر حکم نکراسوف مُهر تأیید زد. روز بعد بلینسکی با دیدار داستایفسکی فریاد زد: «جوان، هیچ می‌دانی چه نوشته‌ای؟… تو با بیست سال سن ممکن نیست خودت بدانی». داستایفسکی ۳۰ سال بعد این صحنه را «شعف‌انگیزترین لحظهٔ حیاتش» خواند.

بیچارگان داستان زندگی انسان‌های بدبخت و‌ درمانده‌‌ای‌ است که از فرط بیچارگی به مرگ راضی شده‌اند. این رمان کوتاه در قالب نامه‌نگاری میان ۲ نفر نوشته شده است. هر یک از بخش‌های این کتاب را تاریخ نگارش یکی از این نامه‌ها در بر گرفته است. این نامه‌ها را دختری جوان و مرد مسنی از خویشاوندان دخترک نوشته‌اند. این ۲ در ۲ مجتمع در کنار هم زندگی می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای دیدار حضوری، به‌جهت شایعات همسایگان، از طریق مستخدمه‌ای با هم نامه‌نگاری کنند. موضوع داستانْ روایت فقر است.

خواندن کتاب بیچارگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی روسیه و قالب رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

برای این کتاب به شماره تلفن 09191570936 پیام بدهید.

0 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *