پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
ادبیات

صنعت نشر در آستانه چهل و چهارمین سال انقلاب فرهنگی 

 

به نقل از سایت دریا کنار:

۱۴۰۱/۱۱/۱۰

 

صنعت نشر در آستانه چهل و چهارمین سال انقلاب فرهنگی

 

احمدی: مدیریت فرهنگی در سال‌های اخیر، با تخصیص بودجه‌ و تزریق یارانه در بخش‌های مختلف چرخه نشر، تلاش کرده است  صنعت نشر در آستانه چهل و چهارمین سال انقلاب تورم و افزایش هزینه‌های زندگی در سال‌های اخیر، طبیعتا عوامل مختلفی داشته است که در حوزه نشر می‌توان آن را به عواملی همچون افزایش قیمت کاغذ به‌عنوان اصلی‌ترین نهاده‌ی تولید کتاب، افزایش هزینه‌های چاپ با گران شدن اقلامی چون فیلم، زینک، مرکب، صحافی و… نسبت داد.

مصرف فرهنگی یک جامعه، با وجود اهمیت ویژه‌ای که در ارتقاء فرهنگ عمومی دارد، از ملزومات اولیه زندگی به‌شمار نمی‌آید و متاسفانه افراد و خانوارها در مواجهه با تنگناهای اقتصادی، پیش از هرچیز؛ به حذف کالاهای فرهنگی از سبد خرید ماهانه و سالانه خود دست می‌زنند.

این واقعیت، عرصه فرهنگ را بیشتر از سایر حوزه، آسیب‌پذیر می‌کند و به همین‌دلیل، اقتصاد فرهنگ همواره مستحق توجه و حمایت‌های ویژه است.     مدیریت فرهنگی در سال‌های اخیر، با تخصیص بودجه‌ و تزریق یارانه در بخش‌های مختلف چرخه نشر، تلاش کرده تا به مدد صنوف فعال در این چرخه بیاید و همچنین، از خرید کتاب در جامعه حمایت کند.

با این وجود، قیمت متوسط کتاب نسبت به 5 سال پیش، تقریبا سه برابر شده و این درحالی است که فشارهای اقتصادی در سایر حوزه‌های معیشتی، بازار کتاب را به شکل مضاعف، تحت تاثیر قرار می‌دهد و متقابلا؛ تداوم مضاعف حمایت‌ها را می‌طلبد.

بی‌شک تحقق برنامه‌ریزی‌ها؛ خصوصا با حرکت در مسیر خودکفایی تولید کاغذ، می‌تواند در بهبود بازار کتاب در آغاز سده‌ی جدید، نقش شایانی داشته باشد.

2 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *