پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
مقالات

بررسی رابطه پیشرفت و عدالت با تقویت کارآمدی نظام براساس نقش راهبردی بسیج (باتوجه به شاخصه هایی همچون مشروعیت-مقبولیت- حضور سازمان یافته-دفاع امنیت پایدار مردمی)

بررسی رابطه پیشرفت و عدالت با تقویت کارآمدی نظام براساس نقش راهبردی بسیج (باتوجه به شاخصه هایی همچون مشروعیت-مقبولیت- حضور سازمان یافته-دفاع امنیت پایدار مردمی)

نویسنده: دکتر فردین احمدی

چکیده مقاله:

بحث کارآمدی نظام سیاسی اسلامی که از بدو تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران در میان نخبگان و سیاستمداران مطرح بوده است، امروزه با رویکردی جدید و متفاوت مطرح می گردد. اینک درصدد هستیم تا رابطه پیشرفت و عدالت را درکارآمدی نظام مورد تبیین قرار دهیم.

 

البته بررسی نقش بسیج به عنوان یک نهاد مردمی در کشف این رابطه با توجه به کیفیت عناصری همچون مشروعیت، مقبولیت- حضور سازمان یافته، دفاع امنیت پایدار مردمی، مسیله اصلی نویسنده است. در نهایت نقش فعالیت های سازندگی- علمی- فرهنگی بسیج در برقراری عدالت از طریق توزیع امکانات و پیشرفت و در نتیجه کارآمدی و پویایی نظام با توجه به شاخصه های مذکور بر ما روشن می گردد.

 

لینک ثابت به این مقاله:

https://civilica.com/doc/778440

شناسه ملی سند علمی:  ICCRT04_410

تاریخ نمایه سازی: 30 شهریور 1397

3 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *