پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
تازه های کتاب

معرفی کتاب آسیب شناسی رفتار انتخاباتی شهروندان شهرستان های غرب استان تهران_ نشر حوزه مشق

معرفی کتاب

بسمه تعالی

“آسیب‌شناسی رفتار انتخاباتی شهروندان شهرستانهای غرب استان تهران”

کتابی به قلم سعید محمدی در تلاش است با تکیه بر نگاه نخبگان محلی آسیب‌شناسی، پیامدها و راهکارهای بهبود رفتار انتخاباتی شهروندان شهرستانهای غرب استان تهران(ملارد، شهریار و قدس) در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمینه را برای شناخت و برنامه ریزی بهتر جهت شناخت افراد و برنامه ریزی بهتر مسئولان در رابطه با امر انتخابات و دیگر عرصه ها فراهم کند.

همانگونه که می دانیم در زمینه انتخابات و رفتار انتخاباتی کتب و آثار متعددی وجود دارد که هر کدام به نوعی به بررسی انتخابات، رفتار انتخاباتی و عوامل مؤثر بر رفتار انتخاباتی پرداخته‌اند. اما آنچه این پژوهش را از پژوهش های پیشین متمایز می کند، همچنان که از عنوان پژوهش پیداست، بحث آسیب‌شناسی رفتار انتخاباتی فقط از زاویه دو عامل یعنی قوم‌گرایی و نیز معضلات اقتصادی به‌عنوان فراگیرترین عوامل تأثیرگذار بر رفتار انتخاباتی است.

نقطه متمایز دیگر این پژوهش با پژوهش‌های دیگر استفاده از روش مصاحبه با نخبگان محلی- بومی است که به‌ندرت در پژوهشها استفاده ‌شده است.  این پژوهش می تواند زمینه را برای شناخت و برنامه ریزی بهتر مسئولان بومی در رابطه با امر انتخابات و دیگر عرصه ها فراهم کند.

در مراحل بعدی زمینه را برای برنامه ریزیهای لازم جهت فراهم آوردن بستر و شرایط مناسب جهت برگزاری انتخابات سالم، که شهروندان بر مبنای عقل جمعی و استانداردهای انتخاباتی در دنیای مدرن اقدام به رأی دادن کنند. در کل نتایج این پژوهش می‌تواند در نهادهای زیر به کار گرفته شود: وزارت کشور؛ ستادهای انتخاباتی استان و نیز استانهایی که از شرایط مشابه برخوردارند؛ صدا و سیما؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ استانداریها؛ فرمانداریها؛ وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی که از درگیرترین نهادهای کشور در امر انتخابات است.

از این رو شناخت آسیبها، علل، پیامدها و راه‌حل‌های مواجهه با این آسیبها، در وضعیت کنونی رفتار انتخاباتی شهروندان شهرستانهای غرب استان تهران(ملارد، شهریار و قدس)، می تواند سبب فهم بهتر ماهیت این رویداد و پیامدهای آن و نیز استخراج راهکارهایی مناسب به‌منظور کاهش آسیب ها و حرکت به سمت اصلاح آن‌ها باشد. از جمله منابع مهم شناخت هر اجتماعی مطالعه دیدگاههای نخبگان آن جامعه است.

این افراد به لحاظ برخورداری از جایگاه و ارزشی که در این‌گونه جوامع در اختیار دارند منبعی سرشار از دادههای دست اول و در عین حال به نسبه صحیح‌ترند که در کنار سایر داده ها فهمی بهتر و دقیق‌تر در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند. پژوهش حاضر نیز بر آن است فهم پدیده رفتار انتخاباتی شهروندان شهرستانهای غرب استان تهران(ملارد، شهریار و قدس)، آسیبها و پیامدهای آن را از زاویه نگرش نخبگان بومی این شهرستان مطالعه کند و بر اساس آن به راهکارهایی برای اصلاح آن‌ها دست یابد.

مقام معظم رهبری می فرمایند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد. فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست. باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند.

 

علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند از طریق شماره ۰۹۱۹۱۵۷۰۹۳۶ تماس حاصل فرمایند.

💎💎💎

 

چاپ انواع کتاب: شعر،داستان،دلنوشته،رمان،کتاب کودک، کتاب کار،ترجمه کتاب، سفرنامه،زندگینامه،نمایشنامه،فیلمنامه و… با شرایط ویژه و تبدیل پایان نامه ارشد و رساله دکتری به کتاب با بهترین شرایط و اکسپت مقاله همایشی، کنفرانسی در یک هفته در

انتشارات بین المللی حوزه مشق

به مدیریت دکتر فردین احمدی

9 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *