پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
مقالات

اعجاز ادبی قرآن با سبک شناسی سطح آوایی و صرفی در واژه های سوره مرسلات  

اعجاز ادبی قرآن با سبک شناسی سطح آوایی و صرفی در واژه های سوره مرسلات

نویسنده: دکتر فردین احمدی

چکیده مقاله:

هرگاه معنایی صورت مناسب خود را پیدا کند سبک بوجود می آید واژه سبک در حوزه پژوهش هاى اعجاز بلاغى موقعیت نیکویىیافته است، چون قرآنپژوهانى که در پى اثبات اعجاز قرآن بوده اند به قصد مقایسه بین سبک قرآن و کلام عرب به آن پرداخته اند.

بیشترین مطلبی که در سوره مرسلات مطرح شده است ، مسایل مربوط به قیامت و تهدید و انذار مکذبان و منکران است.که در چهار سطح بررسی شده است: آوایی که با حروف سرکار دارد و صرفی که به ساختمان کلمات مربوط می شود و نحوی که به نقش کلمات در جمله و رابطه آن ها می پردازد و سطح بلاغی که به آرایه ها و فن هایی که در جملات به کاررفته توجه دارد.

 

 

لینک ثابت به این مقاله:

https://civilica.com/doc/778456

شناسه ملی سند علمی:  ICCRT04_426

تاریخ نمایه سازی: 30 شهریور 1397

25 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *