پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
یادداشت ها

 دانشجویی که با قلم خود برای کشور ارزآوری کرد

به نقل از تیتر یک

۲۵ آذر ۱۴۰۱

دانشجویی که با قلم خود برای کشور ارزآوری کرد

اشتغالزایی برای دانشجویان

پژوهشگر فردین احمدی، دانشجوی دکتری علوم، قرآن و حدیث و نویسنده بیش از ۶۰ عنوان کتاب در سالهای متمادی پژوهشگر برتر کشور شد.

به گزارش گروه  استانی “تیتریک”؛

فردین احمدی، دانشجوی دکتری علوم، قرآن و حدیث و نویسنده بیش از ۶۰ عنوان کتاب است که در سال های متمادی پژوهشگر برتر کشور شد.

دغدغه نوشتن و پژوهش باعث شد که وی انتشارات بین المللی حوزه مشق را تاسیس کند و به دلیل فعالیت مستمر و شبانه روزی جزو ناشرین پرکار، برتر و از جوان ترین ناشرین کشور شناخته شود.

احمدی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته الهیات با گرایش علوم قرآن و حدیث به عنوان شاگرد اول و دانشجوی ممتاز به اتمام رساند و در مقطع دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت را انتخاب کرد و این مقطع را با موفقیت به اتمام رسید و مجدد برای دکتری دوم، به سراغ رشته خود یعنی علوم قرآن و حدیث رفت و اکنون در این مقطع دانشجو است.

به مناسبت روز دانشجو گفتگوی صمیمی با وی داشتیم.  شما در حال حاضر، دانشجوی دومین دکتری تان هستید. چگونه به این نقطه رسید؟

در مقطع دکتری تصمیم گرفتم در رشته فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی، تحصیلاتم را ادامه دهم، بعد از اتمام مقطع دکتری با یک تنفس کوتاه مجدد در رشته ای که به آن تعلق داشتم یعنی علوم قرآن و حدیث، دوباره به دنیای دانشجویی بازگشتم و در حال حاضر دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث می باشم.

شما از دانشجویان نخبه و از پر عنوان ترین نویسندگان کشور هستید، در این عرصه کمی برای ما توضیح دهید.  واقعیت امر این است با توجه به تجربه دنیای دانشجویی و درک این دوران و همین طور حالا که به عنوان استاد در محضر دانشجویان هستم،  می توانم بگویم شاید جزء آن دسته از دانشجویان خاص این دوران باشم.

از همان بدو ورود به دنیای دانشجویی، دغدغه بنده به عنوان یک پسر، اشتغال و درآمدزایی بود.  در کنار تحصیلم سخت مشغول کار بودم و به جرات یادم نمی‌آید، من در دوران ۴ ساله کارشناسی، زمانی را خارج بحث کار و اشتغال و تحصیل داشته باشم یعنی از همان ۱۷ سالگی کم کم دوستان و آشنایان عادت به کمتر دیده شدن بنده در محافل و اجتماعات کردند.

بعد از اتمام کارشناسی لباس مقدس سربازی را به تن کردم، در همان ایام هم هر زمان که فرصت پیدا می کردم شروع به کتاب خواندن و فیش برداری مطالب مورد علاقه ام می کردم و با برنامه ریزی به لطف خدای متعال و با توسل به قرآن، اهل بیت(ع) و دعای خیر پدر و مادرم، ۲۱ روز بعد از اتمام سربازی وارد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه روزانه شدم و همزمان توفیق معلمی را هم کسب کردم.

دوران طلایی حوزه پژوهش بنده از سال ۹۴ الی ۹۶ بود که شبانه روز مشغول مطالعه و فیش برداری و نگارش بودم که حاصلش چندین کتاب و مقاله بود.

هرچه به جلو می رفتم به این باور می رسیدم قرار است یکبار در این دنیا زندگی کنم و شخصا همیشه از اینکه انسان معمولی باشم خیلی رضایت نداشتم و دوست داشتم از این فرصتی که خدای متعال به بنده داده بود، نهایت استفاده را ببرم، بنابراین در کنار معلمی و پژوهش که فکر می کنم تعداد قابل توجهی تا به این سن از بنده کتاب و مقاله در محافل علمی در دسترس می باشد، سعی کردم مقطع دکتری با توجه به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت کار می کردم ،دکتری فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی را به پایان برسانم و در حال حاضر هم دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث می باشم.

اکنون مهمترین دغدغه دانشجویان، کار است. دانشجویان چه کار کنند تا پس از فارغ التحصیل دغدغه شغل نداشته باشد؟  واقعیت امر این است حوزه آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت در کشور ما در بسیاری از وزارتخانه های مرتبط ( آموزش و پرورش،علوم کار،ورزش و جوانان و…) همیشه عقب است.  بنده یک باوری دارم، اینکه دانش آموزان و دانشجویان همیشه خودشان را دیر بروز رسانی می کنند و همین علت باعث می‌شود وقتی به یک سن پختگی می رسند، احساس پوچی، کمبود و بی هدفی پیدا کنند.

لازم به یادآوری است در این امر خانواده هم به نوعی مقصر می باشد.  تا مقطع کارشناسی واقعا درصد قابل توجهی از دانشجویان هنوز متوجه نیستند چه می خواهند و قرار است با اعمال و رفتار خود چه اثراتی به آینده خود داشته باشند.

معمولا دختران و پسران تا ترم ۳ الی ۴ درگیر هیجانات و مسائل پیش پا افتاده این دوران هستند و از ترم ۵ دختران به نوعی حس می‌کنند وقت ازدواج است و خودشان را بیشتر درگیر این مسئله مهم می کنند. پسر ها هم به فکر سربازی و اینکه چگونه و چطور قرار است این دوران سپری شود، می افتند.

معمولا هر دو قشر ترم های پایانی را با استرس و تلاش مضاعفی برای جبران کوتاهی های روزهای اول می گذرانند.   بعد از اتمام این دوران، درصد قابل توجهی از این عزیزان برای اینکه به شغل ایده آلی دست پیدا کنند، تصمیم می‌گیرند وارد دنیای تحصیلات تکمیلی شوند که به نظر بنده ریسک بزرگی می کنند.

طبیعی است قرار نیست با توجه به جوانی جمعیت کشورمان هرفردی پا به مقطع ارشد یا دکتری بگذارد و در یکی از بخش های دولتی مشغول به کار شود، باید قبول کنیم جدا از بحث پارتی بازی و جذب برخی افراد؛ واقعا دولت به این تعداد نیروی کار در بخش های دولتی پاسخگو نیست و طبیعی است تعدادی از این افراد به هدف خود برسند و تعداد قابل توجهی سرشکسته و منتظر یک فرج و روزنه ای که شاید بخت به آنها هم‌نگاهی کند.

اشتباه ما این است که جوانان تازه از مقطع تحصیلات تکمیلی به فکر شغل و کسب در آمد می افتند یعنی زمانی که شکلش را گرفته و سنش از برهه ای عبور کرده که سخت است، دوباره به عقب برگردد تا تصمیمات اشتباه خود را اصلاح کند.  باید یک تغییر دیدگاه اساسی در جامعه ما رقم بخورد و پدران و مادران از این باور غلط که فرزندانشان وارد دانشگاه شوند و مدرک بگیرند و حتما در یک نهاد دولتی مشغول به کار شود، دوری کنند.

باید روی تفکر نوجوانان اساسی کار کنیم و کمک کنیم به این باور برسند که هر کدام می‌توانند یک کارآفرین شوند و به جایی برسند علاوه بر اینکه خودشان به کسب درآمد می رسند، بستری برای اشتغالزایی افراد دیگر باشند.  اگر بخواهیم یک کارآفرین موفق باشیم باید از دوران نوجوانی شروع کنیم چرا که زمان کافی برای آزمون و خطا و کسب تجربه وجود دارد.

نباید به دانشگاه به چشم دروازه ورود به کارمند دولت شدن نگاه کنیم، بلکه دانشگاه می تواند مکملی برای رشد و ترقی هر فردی باشد.  از سختی ها و مشکلات تان در مسیر دانشجویی توضیح دهید؟  من می توانم یک نمونه واقعی برای جوانانی باشم که حس می کنند برای کسب موفقیت شغلی و سایر بخش های زندگی داشتن رابطه و پارتی به قولی آقازاده بودن شرط ۱۰۰ درصدی می باشد.

اعتراف می کنم خیلی جاها حق بنده را به خاطر نداشتن همین آپشن ها خورده اند و بیشترین آسیب ها را از مسئولین ریز و درشت خورده ام که مهمترین کاری که در حق بنده کرده اند، بای‌کد و ندیدن توانایی های بنده بوده که قطعا جوانانی مثل بنده کم نیستند که دچار بی مهری شده اند و شاید بخش عمده ای از مشکلات جامعه امروزی ما همین روش غلط مسئولین باشد.

با وجود همه اینها نباید خسته شویم و عرصه را خالی کنیم، چرا که دقیقا دشمن، جوان نخبه و مستعد ایرانی همین را می خواهد. بارها مقام معظم رهبری به این مهم اشاره کردند که کوتاه نیایید و هرجا با بی مهری روبرو و در تنگنا قرار گرفتید، با تلاش و پشتکار دوچندان به کارتان ادامه دهید که قطعا موفقیت در انتظار شماست.

من از یک بستری کاملا سخت و با کم لطفی عجیب مسئولین منطقه ای که من جوان توانمندی هستم و می توانم برای این آب و خاک موثر باشم، نادیده گرفته شدم.  در حال حاضر با عنایات ویژه امام زمان(عج) انتشارات حوزه مشق یکی از موفق ترین و برترین انتشارات کشور ایران می باشد. افتخار بنده این است که بدون استفاده ریالی از بیت المال و رانتی توانسته ام انتشارات حوزه مشق را در کشور ایران جزء‌برترین ها کنم.

در انتشارات حوزه مشق ده ها جوان تحصیل کرده و نخبه به صورت تمام وقت، پاره وقت و پروژه ای مشغول به کار هستند.  به لطف خدا موفقیت های ما فراتر از این مرزها رسیده تا جایی که با کشورهای مختلف درحال همکاری می باشیم.  یکی از این کشورها جمهوری ارمنستان می باشد که تفاهم نامه های خوبی بین ما رد و بدل شده است، در ۲۸ آبان یکی از کتاب های بسیار مهم که توسط یکی از شخصیت های برجسته کشور ارمنستان بود با حضور مقامات بلند پایه این کشور در سفارت ارمنستان رونمایی شد.

هدف بعدی ما صادرات کتاب و حضور در نمایشگاه های فرهنگی در کشورهای مختلف می باشد.

در پایان اگر نکته ای باقی مانده است، بفرمایید.  اعتقاد دارم قهرمانان واقعی یک کشور کارآفرینانش می باشند.  دوست دارم هر جوان ایرانی یک کارآفرین باشد تا مشتی بر دهان دشمنان این آب و خاک باشد.   ما جوانان ایران زمین می توانیم مثل تاریخ درخشان مان کاری کنیم کارستان و روزی بیاید هیچ جوان بیکاری در این کشور نباشد‌.

4 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *