پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
یادداشت ها

 مسئولین به نخبگان توجه کنند/ حمایت از ایده‌های کارآفرینی با صندوق سرمایه گذاری 

به نقل از تیتر یک:

۱۴۰۱/۱۰/۱۸

 

پژوهشگر برتر گفت: مسئولین می‌توانند با طرح‌هایی از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، زمینه را برای حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی مهاجران نخبه فراهم کنند.

مسئولین نسبت به مهاجرت مغزها بی تفاوت نباشند/ حمایت از ایده‌های کارآفرینانه نخبگان با صندوق سرمایه گذاری

به گزارش گروه دانش “تیتریک”؛ فردین احمدی، پژوهشگر برتر، مدرس دانشگاه و نویسنده بیش از ۶۰ عنوان کتاب در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت:

تقریبا از هر ۱۰ بزرگسال متولد شده دارای تحصیلات عالی در کشورهای در حال توسعه، یک نفر در کشورهای توسعه یافته مشغول کار و زندگی است.  وی ادامه داد: در زیمباوه سه چهارم تمام پزشکان طی چند سال بعد از اتمام دانشکده پزشکی مهاجرت می‌کنند.

عزیمت چنین متخصصان بهداشتی بر ظرفیت خدمات پزشکی و اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور فرستنده تأثیر منفی گذاشته است.   احمدی افزود: فرار مغزها در برخی کشورها مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما یک معضل بزرگ در بعضی از بخش‌ها در کشورهای در حال توسعه مانند ایران ایجاد می‌کند.

این پژوهشگر با بیان اینکه نرخ بازگشت مهاجران نخبه نسبتا پایین است، تصریح کرد: ۹۱ درصد چینی‌ها و ۸۷ درصد هندی‌ها در آمریکا باقی مانده‌اند و این نشان می‌دهد که مسئولان نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشند.

وی گفت: مسئولین می‌توانند با طرح‌هایی از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، زمینه را برای حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی مهاجران نخبه فراهم کرده و راه بازگشتی برای آنها ایجاد کنند.  احمدی ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری بهتر است توسط مهاجران بازگشتی اداره شود، زیرا می‌تواند باعث ایجاد شبکه اجتماعیِ تجاری شده و رونق اقتصادی در بازار را رقم بزند.

این پژوهشگر افزود: دولت باید به نخبگان بازگشتی وام یارانه‌ای برای شروع کارآفرینی ارائه دهد، برای جلوگیری از سوءاستفاده، نیاز به مقررات مناسب دارد، بنابراین باید به گونه‌ای طراحی شود که فرد مهاجر و کشور مبدا بهره‌مند شوند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در اکوادور، تلاش خاصی را برای طراحی بسته‌های مناسب برای مهاجران انجام می‌دهند، از جمله برنامه بازگشت “خانواده من، کشور من، خانه من” که توسط بانک اجرا می‌شود و وامی را برای مهاجران که از اسپانیا بازمی‌گردند، ارائه می‌دهند تا کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنند و خانه و زندگی تشکیل دهند.

5 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *