پایگاه اطلاع رسانی دکتر فردین احمدی

مدیر مسئول انتشارات بین المللی حوزه مشق

index
یادداشت ها

 بیعت حضرت عیسی (ع) با امام زمان (عج) زمینه صلح جهانی را فراهم می‌کند 

به نقل از تیتر یک:

۵ دی ۱۴۰۱

حضرت عیسی (ع) در کنار حضرت امام عصر (عج) پای ثابت روایات آخرالزمانی شیعه است که به اذن خدا به همراه ایشان ظهور می کند. بیعت حضرت عیسی(ع) با امام زمان(عج) زمینه صلح جهانی را فراهم می‌کند

به گزارش گروه فرهنگی “تیتریک”؛ فردین احمدی، نویسنده ۶۰ عنوان کتاب در یادداشتی اختصاصی به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) نوشت: در منابع حدیثی شیعه، علاوه بر اینکه روایات بسیاری در مورد احوالات و آموزه های حضرت عیسی (ع) وجود دارد،

حجم فراوانی از احادیث نیز دیده می شود که در آن به مقایسه و مقارنه زندگی و شخصیت عیسی (ع) با زندگی و شخصیت اهل بیت (ع) پرداخته اند.  این نشان دهنده جایگاه برجسته حضرت عیسی (ع) در منظومه فکری و معرفتی مذهب عدلیه دارد.

این احادیث، نگاه هم دلانه تشیع به این حضرت را کاملا هویدا می کند، به گونه ای که از منظر شیعه، حضرت مسیح (ع) صرفا یک پیامبر نیست؛ بلکه امامی از امامان مذهب تشیع است.  زندگی، شخصیت و آموزه های حضرت مسیح (ع)، زندگی، شخصیت و تعاليم معصومین را به ذهن متبادر می کند و هم چنین زندگی و شخصیت چهارده معصوم را در ذهن و اندیشه فرد مسیحی تداعی می کند.

گویی شخصیت و منش ایشان در شخصیت و منش امامان مذهب اثتی عشری تکثیر و تکرار شده است.  معصومین (ع) برای انجیل، شان و منزلت خاصی قائل بودند. بسیاری از احادیث حاکی از این است که ائمه، به محتوای انجیل اشراف کامل و خود را وارث انجیل می دانستند و در مناظرات و گفت وگو با عالمان مسیحی به آن استناد می کردند و اگر جایی لازم می شد، بر اساس انجیل به قضاوت پرداخته و حکم صادر می کردند.

برخی از امامان هم چون، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) در خردسالی عهده دار منصب امامت شدند و این امر، برای شیعیان کمی عجیب جلوه می کرد و مخالفان نیز به این امر خرده می گرفتند. امامان برای حیرت زدایی از پیروان خود و رد نقد مخالفان، به نبوت حضرت عیسی(ع) در کودکی استناد نموده و بر آن مبنا، به صحت امامت ائمه خردسال استدلال می کردند.

با تورقی در منابع حدیثی شیعه، در “عالم ذر” تمامی انبیا به ویژه پیامبران اولوالعزم از جمله حضرت مسیح (ع) همگی مومن، مقر و متعهد به رسالت پیامبر اکرم (ص) و ولایت و امامت ائمه (ع) بوده اند و آنان بسیاری از فضیلت های خود را از همین ایمان باطنی به حقیقت محمدیه و حقانیت ولایت آل الله (ع) کسب کرده اند.

معجزات امامان شیعه در مواردی، معجزات حضرت عیسی (ع) را به ذهن مردم تداعی می کند. در روایات آمده امام هادی (ع) نابینا را شفا و امام کاظم (ع) مرده را زنده‌ می کند.  حضرت عیسی (ع) در کنار حضرت امام عصر (عج) پای ثابت روایات آخرالزمانی شیعه است که به اذن خدا به همراه ایشان نزول و ظهورمی کند.

حضرت حجت بن الحسن (عج) از جهت سیما و زیبایی ظاهر و هم چنین خلقیات شبیه ترین فرد به حضرت مسیح (ع) است.  با توجه به این موارد که بیان شد، شناخت بهتر و دقیق تر ما از زندگی و شخصیت حضرت عیسی (ع) و هم چنین با صرف نظر از تفاوت ها و تاکید بر شباهت ها می تواند بستری مناسب برای گفت و گو، هم دلی و نزدیکی اسلام و مسیحیت فراهم آورد

و این نکته را به مومنان یادآوری کند که انبیا و اولیای الهی، برادران باطنی و معنوی بودند و یک حقیقت را تعلیم می دادند و سر ستیز با هم نداشتند؛پس پیروان آنان نیز باید اهل گفت وگو، هم دلی و هم زیستی برادرانه باشند.

3 بازدید
تصویر نویسنده
فردین احمدی

فردین احمدی دکتری فلسفه تعلیم وتربیت و برنامه ریزی و دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث از دیار استان زنجان و در استان تهران دوران کودکی و نوجوانی را سپری و درحال حاضر در شهر کرج زندگی می کند. ایشان معلم دانشگاه و کارمند آموزش و پرورش می باشد. یکی از موفق ترین کار آفرینان جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.فعال رسانه از دیگر فعالیت های ایشان است که طی این سالها یادداشت ها و مطالب متعددی در رسانه های معتبر منتشر شده است. کتب و مقالات قابل توجهی از ایشان به انتشار رسیده است. در حال حاضر جوانترین ناشر کشور ایران و یکی از موفق ترین مدیران نشر در کشور ایران یعنی انتشارات بین المللی حوزه مشق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *